Το νηπιαγωγείο μας για το σχολικό έτος 2023-2024 και στα πλαίσια των εργαστηρίων Δςξιοτήτων αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα σχολεία υιοθετούν χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας».

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ενισχύει και προτάσσει την εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο, ώστε το αντικείμενο μελέτης να είναι ένας συγκεκριμένος τόπος που
βρίσκεται σε εγγύτητα με τον τόπο στον οποίο ζουν και κοινωνικοποιούνται οι μαθητές/τριες, ώστε να τον γνωρίσουν, να τον προστατεύσουν, να πραγματοποιήσουν παρεμβάσεις βελτίωσης και να συνεισφέρουν στην ευαισθητοποίηση την τοπικής κοινωνίας.

Στόχοι του προγράμματος
Επιδιώκεται:
1) Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά: α) με την πρόληψη των πλημμυρών
και δασικών πυρκαγιών και β) των συνεπειών των ανθρωπογενών παρεμβάσεων στα
οικοσυστήματα, τις επιπτώσεις τους στο φυσικό περιβάλλον, στην κοινωνία και στην
οικονομία,
2) Η απόκτηση γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και στάσεων αναφορικά με το φυσικό
και ανθρωπογενές περιβάλλον, και
3) Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/-τριών με την ανάληψη δράσεων
ευαισθητοποίησης και προστασίας των χερσαίων και παράκτιων οικοσυστημάτων της
Ελλάδας

Στο πλαίσιο του προγράμματος με τα παιδιά αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε το αλσύλλιο που βρίσκεται γύρω από το νηπιαγωγείο μας. Το καθαρίσαμε, περιποιηθήκαμε τα πεύκα βάφοντας τα με τη βοήθεια του Δήμου τους κορμούς τους . Τα παιδιά έφεραν βότσαλα και πέτρες από τη θάλασσα τις οποίες και ζωγραφίσαμε από τα χεράκια των μικρών μαθητών μας. Τις πέτρες αυτές τις κολλήσαμε σαν μωσαϊκό περιμετρικά και ανάμεσα στα δεντράκια και κρεμάσαμε αφίσες με μηνύματα για το περιβάλλον και οδηγίες για τους ντόπιους κατοίκους ή τους τουρίστες που θα επισκεφτούν το δασάκι μας.Στο τέλος της ημέρας οι γονείς που προσέρχονταν να παραλλάβουν τα παιδιά τους είδαν το αποτέλεσμά μας, ξεναγήθηκαν από τα παιδιά τους  θαύμασαν τις δημιουργίες τους και άκουσαν τις σκέψεις τους πάνω στην προστασία όχι μόνο του αλσύλλιού μας αλλά και του περβάλλοντος μας γενικότερα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος προτείνεται να δημιουργηθεί φάκελος υλικού (portfolio),προκειμένου να παρακολουθείται η “υιοθεσία” και ταυτόχρονα να μπορεί να συνεχίζεται και από τους μαθητές και τις μαθήτριες επόμενων τάξεων.

Αφήστε σχόλιο